2009年2月21日土曜日

StarCarft II Q&A Batch 49 スタークラフト2 Q&A 49抄

暇なのでブリザードエンターテイメント社が開発中の「スタークラフト2」に関するQ&Aの一部を和訳しました。誤訳だらけだと思うので、雰囲気で読んでください。
間違ってるところについては、コメントから指摘、訂正して頂けるとありがたいです。

We recently answered a number of questions from the community regarding StarCraft II.
Check out part49 of the Q&A, along with the StarCarft II Q&A archive in the Battle.net forums.

私たちは最近スタークラフト2に関するコミュニティから寄せられた多数の質問に答えました。
そのQ&Aの一部である49抄を、バトルネットフォーラムのスタークラフト2 Q&Aアーカイブ と合わせてチェックしてみてください。




1) I am very curious...
1) 私は知りたくてたまりません...

previously,SCVs, Drones, Probes, Vultures, Archons,
and Dark Archons

これまでは、SCV、ドローン、プローブ、バルチャー、アルコン、ダークアルコンは

hovered above the ground so they were not hit by
mines.

地面から浮いていたので、地雷には当たりませんでした。

My question is simple: Are there any hovering units
in Starcraft 2?

私の質問は単純です。スタークラフト2にはこのような浮遊するユニットは登場するのでしょうか?

If there are, can they hover over shallow water?
もし登場するのであれば、浅瀬の上を飛んだりできるのでしょうか?

-Ancientdefender (Battle.net)


If Spider Mines stay in the game, then there will be hovering units.
もしスパイダーマイン(ゲーム中の地雷)がこのゲームに残されるならば、浮遊するユニットは登場することになるでしょう。

Shallow waters are currently just a visual effect and will not ‘play’ differently.
浅瀬は最近では視覚効果としてだけ使われるものなので、それを利用した戦術を楽しむといったことにはならないでしょう。




2) How does the Mutalisk attack work in StarCraft
II, what defines its bouncing pattern?

2) スタークラフト2においてミュータリスクの攻撃はどのように働くのでしょうか、どのような要素が跳ね返りのパターンを決定するのですか?


Is it random or not? If not, what is the criteria
that defines how it bounces?

ランダム?それともほかの要素でしょうか?もしランダムでないのならば、どのような基準で跳ね返り方が決定されるのですか?



-Kain175 (Battle.net)


Regardless of the position of the Mutalisk, when its attack hits a target,
ミュータリスクの位置にかかわらず、その攻撃が標的に当たったとき、

it will then acquire the next target based on proximity to the first target.
最初の標的からの近接性に基づいて次の標的を捕捉します。

The attack will always bounce to the next closest target.
つまりミュータリスクの攻撃は常に最も近くにいる次の標的へと跳ね返っていくことになるでしょう。



3) Is it possible to toggle off Multiple Building Selection (MBS)?
3) 多数建造物選択の機能をオフにすることはできますか?


No.
できません。



4) Balancing of 2v2 team play: Roaches + Medivac
are too over powered for 2v2 team play unit combinations?
2対2のチーム戦のバランスについて:多数のローチ + メディバックドロップシップの組み合わせは

2対2のチーム戦のユニットの組み合わせとしては強力すぎませんか?


The regeneration rate of the Roaches and the healing of the Medivac will not stack upon each other.
ローチの再生率とメディバックの治癒はお互いに重ねがけできません。



5) What is a good counter for Zerg against Marines,
which are upgraded from the original StarCraft?

5)
ザーグにとってマリーンに対する良いカウンターはなんでしょうか?初作のスタークラフトから改良されたのでしょうか?



Zerg actually have a few options that are quite effective.
ザーグには確かに非常に効果的だといえる選択肢がほとんどありません。

Zerglings can catch Marines out in the open and surround them relatively easily.
ザーグリングはマリーンを野外で取り囲むことによって比較的簡単に窮地に陥れることができます。

Secondly, Banelings with the burrow ability are also very effective.
二つ目に、潜伏のアビリティを持ったベインリングも非常に効果的です。

There is nothing more gratifying than watching a group of Marines walk over a burrowed Baneling.
潜伏したベインリングの上を歩くマリーンの一団を眺めることほど愉快なものはありません。

When it unburrows – BOOM!
潜伏を解除した途端 - ドカーン!

Another counter that can be used are Roaches with burrow.
他の使えるカウンターは潜伏したローチです。

A player can burrow a Roach at low health for it to regenerate back to full health in seconds,
プレイヤーはローチの体力が残りすくなったとき、完全に体力を回復させるため少しの間潜伏させることができ、

at which point it can unburrow and begin attacking the Marines again. In late game,
完全に回復すれば潜伏を解除し、再び攻撃を開始することができます。ゲーム終盤では

Infestor’s with their fungal scourge ability, which causes a biological unit to take damage over
time until the unit explodes and does an area of effect damage,
インフェスターの(生物ユニットに対してそのユニットが爆発し、かつ一定範囲に効果的なダメージを与えるまでダメージを与え続ける)菌性の懲罰人の能力は

decimating groups of Marine easily if the opponent is not fast to react.
敵の対処が遅ければ、簡単にマリーンの一団を殲滅します。

Additionally, Ultralisks with their new cleave attack as well as 200 more hit points from the original StarCraft also make them an excellent counter to massed MArines.
加えて,新しい突進攻撃および初作のスタークラフトより200ポイント多い体力をもったウルトラリスクも
密集したマリーンに対して素晴らしいカウンターとなります。



6) How do you keep the Baneling from exploding on targets that you don't want them to hit?
6) ベインリングに狙った相手以外に爆発攻撃をさせないようにするにはどうすればいいですか?

The Baneling now has an 'attack building' ability now which allows players to have more control over what the Baneling attacks. 
ベインリングは"攻撃構築"の能力を持っています。この能力はプレイヤーがベインリングが何を攻撃するかをさらに詳細に管理できるようにするものです。

Players no longer need to worry about Banelings accidentally exploding on a building when they actually wanted it to hit a unit.
プレイヤーは実際にユニットへ攻撃したいとき、ベインリングの誤爆を心配する必要はありません。

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batch 一束,一団,1回分,ひとまとまりの数量,束,群れ
regarding ~に関して,~について,~の点で
along with~ ~と一緒に,~とともに
curious 好奇心をそそる,好奇心の強い,知りたがり屋で,物見高い
previously 前に,前もって,すでに,以前に,以前は
shallow water 浅水域、浅瀬
bounce 跳ね返り,はずみ
criterion 基準,標準,尺度
regardless of ~ ~にかかわらず
its それの,あれの
acquire ~を捕らえる,捕捉する
based on ~に基づいて
proximity 近いこと,接近,近似,近接
combination 組み合わせ
stack 山,積み重ね,堆積
regeneration 再生,復活
option 選択,選択肢,選択可能物
relatively 比較的に,相対的に
in the open 戸外で
catch ~ out ~を窮地に陥れる
bane 致命傷
burrow 潜伏
gratifying 満足させる,満足を与える,満足のいく,愉快な
late 下旬の,末期の,終わり頃の
fungal 菌の,急に発生する
scourge 災難のもと,懲罰を下す人,むち
cause ~に...をもたらす
decimate ~の多くを破壊する,~の多数の人を殺す
react 反応する,対処する
additionally さらに,その上,加えて
cleave 突き進む,貫く
(A) as well as (B) AもBも,AおよびB,AのほかにBもまた,~と同様に
accidentally つい,うっかり,誤って,偶然に
building 構築
actually 実質的に,実際に

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